Saturday, May 8, 2010

siena more than a car فيات سي ينا فراتر از يك خودرو

شرکت خودروسازی صنعت پارس به عنوان نماینده رسمی فیات در ایران تصمیم دارد تا پایه گذار بازگشت فیات پس از 50 سال به ایران باشد . این شرکت در همین راستا 5 محصول فیات را در 5 کلاس مختلف برای عرضه در ایران در نظر گرفته است و تصمیم دارد آغاز این حرکت را با تولید فیات سی ینا در ایران رقم بزند.


سی ینا روی پلت فرم پروژه 178 فیات بنا شده و طراحی اولیه آن در سال 1996 و در کارخانه فیات برزیل صورت گرفت و در سال 1997 به بازار عرضه شد . این خودرو خیلی زود توانست جایش را در بازار های جهانی پیدا کند و به موفقیت ها زیادی دست پیدا کند . مردم سی ینا را به عنوان خودرویی کم مصرف ، متوسط و با توانایی های بالا و در عین حال با قیمت مناسبش می شناسند به گونه ای که این خودرو اکنون در کشور هایی نظیر آرژانتین،لهستان،ترکیه،برزیل،هند،آفریقای جنوبی و چین و اخیرا نیز در روسیه به تولید می رسد و سی ینا تولیدی ایران نسل سوم خودروی اولیه است که در سال 2005 به بازار عرضه شد 
به زعم مشتری های فیات ، مدل تولیدی سی ینا در اروپا با کیفیت ترین و بهترین مدل تولیدی این خودرو محسوب می شود که از نقطه نظر سطح کیفی و استاندارد ها، سی ینا تولیدی ایران با این مدل برابری می کند و از نظر آپشن ها بالاتر است.


شرکت فیات معتقد است به سی ینا نباید به عنوان یک خودرو با کارآیی عادی نگاه کرد و برای انتخاب آن باید سطح انتظار ها را نیز بالا برد
طراحی سی ینا را در عین سادگی ، جذاب و با اصالت است، جیوجیارو طراح معروف ایتالیایی شرکت های طراحی برتونی ، گیا و ایتال دیزاین که طرح های پر خاطره ای حتی از خودرو های موجود در ایران را در کارنامه دارد مسئولیت طراحی سی ینا را بر عهده داشته . این خودرو با توجه به قیمت مناسب و کارآیی های درون شهری اش، طراحی ساده و در عین حال جذابی دارد که با ریزه کاری های هوشمندانه ای توام شده و از سی ینا در نمای ظاهری خودرویی دوست داشتنی را ساخته اند
ازکارآیی ها و آپشن های خاصی که برای سی ینا در ایران در نظر گرفته شده ، میتوان به صندوق عقب با حجم استثنایی 515 لیتر اشاره کرد . به گونه ای که این حجم در مقایسه با خودرو های هم کلاس سی ینا به عنوان امتیاز برتری خودرو محسوب می شود .سی ینا با موتور 1.4 لیتری و حداکثر قدرت 77 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 115 نیوتون متر در  سه هزار دور در دقیقه به بازار عرضه خواهد شد .


پیشرانه فیات به منظور مطابقت با شرایط اقلیمی ایران و همچنین بنزین معمولی در جاده های کشور مورد آزمایش فنی قرار گرفت و با توجه به نتایج بدست آمده این پیشرانه با صرف هزینه بسیار زیادی در مرکز تحقیقات فیات بهینه سازی گردید . بنابراین میتوان ادعا کرد که پیشرانه سی ینا تنها موتوری است که با بنزین معمولی ایران مطابقت کامل دارد. پیشرانه سی ینا مجهز به 4 سیلندر و 8 سوپاپ است و توانایی دست یابی به حداکثر سرعت 182 کیلومتر بر ساعت را داراست و سیستم تزریق سوخت آن به صورت انژکتوری چند نقطه ای است 
تزئینات داخل اتاق به رنگ روشن است و این ترکیب رنگ در قسمت داشبورد خودرو با نوار مشکی رنگی همراه می شود که قسمت بالای کنسول و تمامی کنسول وسط خودرو تجهیزات آن را در بر می گیرد و تضاد زیبایی را در داخل اتاق به وجود می آورد . صندلی های به صورت ارگونومیک و با امکانات بالا طراحی شده اند تا لذت رانندگی در مسافت های طولانی را به همراه داشته باشند . این صندلی های علاوه بر مجهز بودن به کمربند های ایمنی سه نقطه در جلو و عقب مجهز به سیستم آنتی ساب مارین هستند که در هنگام تصادفات و یا ترمز های شدید مانع سر خوردن سرنشین از زیر کمر بند می شوند و ثبات سرنشینان را تضمین می کنند . امکان تغییر ارتفاع صندلی راننده نیز از امکان دیگری است که در راحتی سرنشینان مد نظر گرفته شده است . وجود سیستم " روشنایی جلو خودرو ” این امکان را به راننده میدهد که به هنگام ترک خودرو در تاریکی چراغهای جلو را به مدت دو دقیقه روشن نگه دارد تا راننده با روشنایی کافی به مقصد برسد. 

سی ینا در کل خودرو چالاکی است که برای استفاده های درون شهری و مسافت های طولانی پیش بینی های بسیاری در آن منظور شده اند . شتاب 13.5 ثانیه صفر تا صد برای سی ینا با موتور 1.4 لیتر تضمین این مدعاست که سی ینا خودرویی چالاک است . ظرفیت باک سی ینا 45 لیتر است و این خودرو مصرف متعادل و بسیار مناسبی را به همراه خواهد داشت . مصرف ترکیبی 6.2 لیتر برای 100 کیلومتر ، همان نکته ای است که سی ینا را از رقیبانش در بازار ایران جدا می کند و به جرگه خودرو های کم مصرف نزدیک می کند . فیات سی ینا همچنین به سیستم های ترمز ضد قفل  و سیستم توزیع الکترونیکی نیرو بین چرخ ها بهره می برد.
آلایندگی پایین پیشرانه سی ینا را به عنوان یکی از نکات قابل توجه این خودروباید دانست ،سی ینا با آلایندگی بسیار پایین توانسته استاندارد آلایندگی یورو 4 را بدست آورد و به نوعی به عنوان خودرو سبز شناخته می شود
با توجه به اعتبار نام و برند فیات و همچنین امکانات گسترده و آپشن های جذابی که تاپکو برای سی ینا در نظر گرفته است سی ینا خودروی با کارآیی های نو و تازه برای بازار ایران محسوب شود . قدرت و تکنولوژی روز موتور سی ینا در کنار مصرف پایین و چالاکی آن ، از سی ینا خودرویی مناسب برای سفر های درون شهری می سازند تا در کنار استفاده از آپشن های جذاب لذت سواری با خودرویی که یک پله از توقعات ما بالاتر ایستاده را تجربه کنیم .



No comments: